fredag 14 oktober 2016

Veckans bästa dag.



Idag har det varit riktigt surt ute, ruggigt och bara ungefär 3 grader varmt. *hutter*
Men i övrigt en fin fredag.

På jobbet flöt det på riktigt bra, vilket var skönt efter att gårdagen var en allt-som-kan-krångla-gör-det-och-gör-det-samtidigt-dag. Så den här arbetsdagen gick alltså både snabbt och lätt, plus att det är veckans kortaste sådan också så det kan ju inte bli bättre =)

Handlade lite på hemvägen och hämtade upp Linus på fritids. Robin var redan hemma när vi kom då han åkt med skolskjutsen. Sen gjorde vi mest ingenting medan vi väntade på att Peter skulle komma hem. Jag gjorde mig en temugg och slappade under en filt i soffan. Frusen till tusen.

När Peter var hemma och färdigduschad, så gjorde vi tacos och efter maten stack jag och småkillarna hem till mamma med en godispåse för myskväll utan föranmälan. Det verkade vara en uppskattad överraskning, och vi hade det gött allihop. Lugnt och mysigt. Hyrde en film och hängde. Riktigt fredagsmys helt enkelt! =)

Och hemma hade Peter möjlighet att vila upp sig inför jobbnatten som han nu precis dragit iväg på.

Jo, det blev en liten pokemonrunda också när Peter hämtat upp oss hos mamma vid 22-tiden. Några pokestop och en sväng förbi pokemongymet som vi tog över. Roligt när man kan ta en sväng så med killarna och de blir nöjda även om det bara är lite =) Både roligt och mysigt med dessa små stunderna då och då för hela familjen.

Nu återstår inte ens en halvtimme av denna veckans fredag och jag ska kura ihop mig intill Linus, som sover i vår säng med mig i natt när pappa är borta, och sova jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar