söndag 9 oktober 2016

Första dagen i nya bloggen.

Jag har fått lust att börja blogga igen, så ger det ett försök med en ny blogg. Det är lite pill med att bygga upp en ny sida, och särskilt från mobilen då inte webbläsaren stöds men jag får ta det datavägen så småningom.
Tanken den här gången är att blogga lite varje dag, som en dagbok helt enkelt och se tillbaka på den gångna dagen och lite tankar däromkring, oavsett vad den innehållit men vi får väl se vad det blir i slutändan av allt.


Idag har vi grejat lite hemma. Sånt där vanligt som lite städning och kört ett par maskiner med tvätt. Inga större planer på schemat.

Peter och Robin har varit och gjort det sista på den gamla bilen och även varit och kört den igenom tvätten på OKQ8. Och lagt ut den på blocket till försäljning.

Jag gjorde en kasslergratäng idag, vilket jag inte gjort på säkert flera år. Det var lite nervöst nästan, dels för att jag inte är någon duktig matlagare och dels för att det kanske inte skulle bli som jag tänkt mig. Och vad skulle min kräsna familj tycka?
Men det gick ganska bra ändå till slut. Förutom att den nog skulle ha varit inne lite lite längre, och att jag skulle använt lite mindre grädde då det var ganska mycket kvar av den i formen. Men gott blev det iallafall så jag är nöjd. Gubben tyckte också om det och tog sig mer, vilket är ett bra betyg. Linus sa att det var jättegott, men han åt knappt någonting. Robin erkände att det inte var så väldigt gott men att det dög att äta. Han åt inte heller särskilt mycket.
Men men, det är ju så det är i den här familjen. Jag tyckte iallafall att det var roligt att äta något annat än fiskpinnar och tacos =)

Annat idag då? Jo, Robin har varit hos Saga en sväng i eftermiddag och Linus har lekt ett par timmar hos sin namne Linus.

Dåligt, kallt och regnigt höstväder. Riktigt ruggigt. Skönt att vara inne och vika tvätt och kolla lite på nån serie. Just nu är det 30 Rock jag har börjat titta på på Viaplay. Inte jättebra, men det får duga då jag vill ha något att titta på ibland. Alla andra serier jag tittat på senaste året har antingen tagit slut eller så väntar jag på nya säsonger som inte kommer förrän någon gång nästa år...

Och det bästa idag var beskedet att min fina vän Camilla äntligen väntar sitt andra barn som hon och sambon önskat så länge, men som inte passat in med hennes många fysiska problem. Jag blev så glad av den nyheten. Äntligen! Verkligen roligt!

Imorgon är det måndag igen, ny dag och ny vecka. Time flies.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar