måndag 10 oktober 2016

Med en temugg i soffan.

Och en filt. Det har varit en ganska fin dag idag, men det är verkligen höst nu och jag fryser. Plockade fram vinterjackan förra veckan och den har varit skön att ha nu från och till som skydd mot de allt kallare vindarna. Hoppas man vänjer sig litegrann snart. Annars blir det en lång vinter nu efter att man blivit bortskämd med den varma och långa sensommaren.

Idag har Securitas varit här och bytt ut och uppgraderat vårt larm. Känns bra. Vi använde inte det gamla något särskilt, men med tanke på allt som händer runtomkring så känns det som en bra idé att faktiskt börja göra det nu. Lite tryggare. Nu har vi även två kameror installerade.
Larmkillen var här några timmar, så svärföräldrarna kom hit och höll ställningarna när jag hämtade Linus på skolan.

Efter maten i eftermiddag så blev det en Säffletur med Robin som sällskap för att köpa hundmat hos veterinären. Och precis som för två veckor sedan så fanns inte den stora kartongen jag vill ha, som blir både väldigt mycket billigare och (självklart) räcker mycket längre så jag slipper åka till Säffle var och varannan vecka. Men det blev iallafall en större påse än den jag fick med mig sist, och så "bokade" jag mig på en av kartongerna som var på väg in nu då.
En trevlig biltur med stora grabben iallafall. Jag är så glad att han frivilligt följer med och håller mig sällskap, det är ju så tråkigt att köra själv. Vi pratade inte så mycket idag, lyssnade mest på musik, men det behövs inte alltid. Gött att bara vara tillsammans. Även fast jag fick stå ut med att han skötte Spotify både dit och hem ;)

Och så plötsligt var ännu en ledig måndag till ända.
Kanske, kanske viker lite tvätt senare, men annars ska jag inte göra något mer idag. Förutom att försöka bli varm. Se på lite tv med gubben nu medan ungarna spelar dataspel.

Imorgon börjar en ny arbetsvecka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar