tisdag 11 oktober 2016

Jobb & judo.


Gammelgubben Tyson idag.
Goaste vovven!

Tisdag och första dagen i arbetsveckan för min del, som vanligt. Det är verkligen en lyx att bara ha fyra dagars arbetsvecka. Love it. Dock skulle jag inte vara främmande för att gå upp i arbetstid heller om tillfället skulle dyka upp, som det känns nu. Jag gillar mitt jobb, och mer pengar är ju aldrig fel. Men det är heller inget jag aktivt strävar efter. Jag är nöjd med hur det är.

Judoträning med Robin ikväll. Kanske börjar det lossna igen att han haft lite svårt att komma tillbaka, först efter operationen i januari som gjorde att han var borta mycket på vårterminen och sen hade helt uppehåll under sommaren. Nu verkar han börja komma tillbaka till sitt gamla judo-jag och körde dubbla träningspass ikväll och ska träna på torsdag igen. Någon torsdagsträning har han inte kört än under höstterminen, så det var kul att se honom lite mer taggad igen =) 

Linus har också blivit lite mer intresserad av judon igen den här terminen, till och med så pass att han vill prova på att vara med på en tävling! Så nu har jag skrivit upp honom för Pokaljakten i Karlskoga nästa helg. Det blir spännande att se hur han klarar av det och framför allt vad han tycker om det. Det är ju en nybörjartävling och det är klart att han ska få prova på när han faktiskt vill någonting själv =)

Nu blir det snart sängen, en mugg te först bara.
Känner mig lite spänd idag, stel i nacken och biter ihop käkarna. Så det ska bli skönt med vågrätt läge och försöka slappna av lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar